تماس با ما
جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش آهن پلاس ..

عوامل متعددی در نوسانات بازار آهن و تغییر قیمت آهن آلات دخیل هستند که در ادامه به شرح مهمترین فاکتورهای اثرگذار پرداخته می‌شود ..

یکی از مهمترین عواملی که بازار را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد یا به عبارتی همانند دماسنجی عمل می‌کند که با کوچکترین رویدادی کاهش یا افزایش می‌یابد ، نرخ دلار است.

این روزها تنها فاکتور مهمی که ممکن است نرخ ارز را در داخل کشور دچار نوسان کند ، نتایج حاصل از مذاکرات هسته‌ای است که دور هفتم آن  روز گذشته برگزار شد. اخباری که از نتایج مذاکرات در رسانه‌ها منعکس شده نشان دهنده برگزاری موفقیت‌ آمیز این نشست است .

ه گزارش آهن پلاس نماینده روسیه در وین در این زمینه اظهار داشت که مذاکرات آغاز بسیار خوبی داشت و شرکت‌کنندگان در مورد اقدامات فوری بیشتر توافق کردند ، اما جدا از نتیجه مثبت یا منفی این نشست ، محتمل‌ترین گزینه کاهش قیمت دلار در بازه کوتاه مدت است .
دومین عامل مهم که در بازار فولاد تأثیر بسیاری دارد نوسانات بازارهای جهانی است . اما آنچه در چند روز اخیر سبب نگرانی شده، اخبار منتشرشده درباره گسترش سویه جدید ویروس کرونا موسوم به «او میکرون» است که قطعا برای همه بازارها تهدید بزرگی به شمار می‌رود .

عامل دیگری که در گستره جهانی موجب نگرانی شده است سیاست‌های انقباضی پولی و مالی گسترده‌ای است که فدرال رزرو اعمال کرده و بانک‌های سایر کشورها نیز به تبعیت از فدرال رزرو این سیاست‌ها را اعمال می‌کنند که به نوبه خود تأثیر اثربخشی در بازار آهن خواهد داشت.
صادرات عامل مهم دیگری است که اثربخشی قابل توجهی در نوسانات بازار آهن دارد . مطابق آمار و گزارش‌ها بیشترین صادراتی که از کشور ایران صورت میگیرد صادرات مواد اولیه و محصولات میانی است ، اما به دلیل تحریم‌های بسیاری که بر کشور اعمال شده صادرات محصولات نهایی به‌ ندرت اتفاق می‌افتد و با محدودیت‌هایی روبه‌رو است
همچنین با کاهش ارزش لیر ترکیه بازارهای این کشور نیز به مراتب ضعیف تر شده است از طرفی کشور عراق هم که دیگر مقصد صادرات ایران بود به دلیل برخی مسائل سیاسی چندان اوضاع مناسبی ندارد در نتیجه همه این موارد در حال حاضر از عوامل تضعیف صادرات ایران به شمار می‌روند .

از جهتی دیگر به دلیل اینکه ساخت‌ و سازها و پروژه‌های عمرانی این روزها با رکود قابل توجهی روبه‌رو است موجب بالا رفتن نرخ قراضه در بازارهای داخلی شده است، همچنین صادرات آهن اسفنجی و شمش توسط دولتی‌ها و تعیین نرخ اسفنجی بدون توجه به قیمت محصول در بازارهای داخلی، واحدهای خصوصی ذوبی را تحت فشار گذاشته که ممکن است در طولانی مدت با ادامه‌دار بودن شرایط فعلی، این واحدها را به تعطیلی بکشاند.
عامل اثرگذار و بسیار مهم دیگری که این روزها اوضاع خوبی ندارد و آنچه از ظاهر امر پیداست به دلایل مختلفی دچار رکود است ، مصرف داخلی است .

چشم انداز بازار فولاد تا پایان 1400
دیگران نیز خوانده اند
پیش بینی جهانی قیمت فولاد در سال ۲۰۱۹/۹۸ بر اساس تقاضا
پیش بینی جهانی قیمت فولاد در سال ۲۰۱۹/۹۸ بر اساس تقاضا

چه چیزی بر قیمت فولاد تاثیر می گذارد؟ قیمت گذاری فولادهای ساختمانی پیچیده تر از آن چیزی است که فکرش را می توانید بکنید. فولاد یک کالای جهانی است و به این معناست که قیمت فولاد به صورت روزانه تغییر می کند. قیمت فولاد می تواند تحت تاثیر چندین عامل از جمله حوادث و بلایای […]

بررسی قیمت روزانه آهن
بررسی قیمت روزانه آهن

آهن پلاس .. با توجه به ثبات قیمت آهن در چندین روز گذشته هم کماکان بر همان منوال گذشت و بازار آهن نوسان چندانی را تجربه نکرد از همین رو قیمت روزانه میلگرد در عمده شرکت‌ها ثابت بود و تنها چند شرکت کاهش قیمت ۱۵۰ الی ۳۰۰ تومانی داشتند البته یک شرکت نیز با ۵۰ […]

چشم انداز بازار فولاد تا پایان 1400
چشم انداز بازار فولاد تا پایان 1400

به گزارش آهن پلاس .. عوامل متعددی در نوسانات بازار آهن و تغییر قیمت آهن آلات دخیل هستند که در ادامه به شرح مهمترین فاکتورهای اثرگذار پرداخته می‌شود .. یکی از مهمترین عواملی که بازار را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد یا به عبارتی همانند دماسنجی عمل می‌کند که با کوچکترین رویدادی کاهش یا افزایش می‌یابد […]

آهن گران زیر سایه بورس کالا
آهن گران زیر سایه بورس کالا

آهن پلاس : قیمت روز فولاد در پایان هفته گذشته غالبا با ثبات و سردی همراه بود و بازار آهن رمق چندانی نداشت ، به طوری که فعالان این حوزه اکثرا در صدد بررسی اوضاع بازار و تأثیر عوامل مؤثر بر نرخ آهن آلات بودند، اگرچه به صورت انگشت شمار کاهش قیمت هم مشاهده میشد […]