تماس با ما
جمعه 31 فروردین 1403

آهن پلاس : قیمت روز فولاد در پایان هفته گذشته غالبا با ثبات و سردی همراه بود و بازار آهن رمق چندانی نداشت ، به طوری که فعالان این حوزه اکثرا در صدد بررسی اوضاع بازار و تأثیر عوامل مؤثر بر نرخ آهن آلات بودند، اگرچه به صورت انگشت شمار کاهش قیمت هم مشاهده میشد ..

بازار ارز نیز روز پنجشنبه نوسانات چشمگیری نداشت اما قیمت دلار در بازار آزاد با کمی افزایش، حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید.

گفتنی است نرخ دلار در یک ماه اخیر با ۲ هزار و ۶۳۰ تومان افزایش قیمت همراه بوده است.

تحلیل روزانه قیمت آهن آلات
به گزارش آهن پلاس : در هفته گذشته قیمت ‌فولاد با نوسانات کاهشی و گاه ثبات قیمت همراه بود و با پایان هفته این نوسانات آرام گرفت، به طوری که قیمت روز میلگرد در غالب شرکت‌ها ثبات داشت. در یک بررسی کلی نرخ میلگرد در یک ماه اخیر با نوسانات نزولی همراه بود به طوری میلگرد سایز ۱۴ آجدار در بازه ۱۷ هزار و ۹۶۶ تومان الی ۱۸ هزار و ۶۹ تومان در نوسان بود که گویای کاهش ۱۰۳ تومانی قیمت این محصول است.

نرخ روز ناودانی و قیمت نبشی نیز به طور کلی در یک ماه گذشته با کاهش قیمت همراه بود به طوری که قیمت روز نبشی در بازار آزاد در بازه ۱۹ هزار ۳۴۲ الی ۱۸ هزا و 891 تومان در نوسان بود که بیانگر کاهش ۴۵۱ تومانی نرخ این محصول است، اما به‌طور کلی روز پنجشنبه کلیه شرکت‌ها قیمت نبشی و ناودانی را ثابت اعلام کردند.

تیرآهن نیز مانند اکثر محصولات فولادی ثبات نسبی داشت به طوری که غالب شرکت‌ها تیرآهن کیلویی را ثابت اعلام کردند و در بخش شاخه‌فروشی نیز جز یکی دو مورد، مابقی شرکت‌ها تغییری نداشتند.

قیمت انواع لوله‌های داربستی، صنعتی و گازی و…، همچنین قیمت روز پروفیل نیز مانند سایر مقاطع فولادی ثابت اعلام شدند، گفتنی است در یک ماه گذشته این محصولات نیز روند کاهشی محدودی داشتند به طوری که نوسان قیمت پروفیل با ضخامت ۲ در بازه ۲۶ هزار و ۱۴۰ تومان الی ۲۵ هزار و ۵۱۴ تومان بود که بیانگر کاهش ۶۲۶ تومانی این محصول بود.

برآیند کلی از اوضاع بازار آهن و فولاد با توجه به نرخ شمش ۵۵۰ دلاری ایران و دلار ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومانی نیمایی، نشان از حفظ قیمت‌های فعلی و حتی کاهش قیمت‌ها دارد، اما درواقع آنچه در جریان است حمایت بورس کالا به عنوان نهادی اثرگذار، از قیمت‌های فعلی و کُندکردن روند نزول قیمت‌ها است به طوری که بورس کالا با تغییر فرمول‌های قیمتگذاری در صدد خرید زمان به امید صعود مجدد قیمت‌های جهانی است.

آهن گران زیر سایه بورس کالا
دیگران نیز خوانده اند
خروج فولاد از بورس کالا به مصلحت نیست
خروج فولاد از بورس کالا به مصلحت نیست

قیمت محصولات فولادی در بورس کالا چند وقتی است که شیب صعودی دارد و این افزایش قیمت ها به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران و فعالان صنعتی منطقی نیست؛ چرا که بازارهای جهانی تحت تاثیر شیوع کرونا در رکود به سر می برند و تقاضای داخلی هم تحول خاصی نشان نمی دهد. با این شرایط و […]

آهن گران زیر سایه بورس کالا
آهن گران زیر سایه بورس کالا

آهن پلاس : قیمت روز فولاد در پایان هفته گذشته غالبا با ثبات و سردی همراه بود و بازار آهن رمق چندانی نداشت ، به طوری که فعالان این حوزه اکثرا در صدد بررسی اوضاع بازار و تأثیر عوامل مؤثر بر نرخ آهن آلات بودند، اگرچه به صورت انگشت شمار کاهش قیمت هم مشاهده میشد […]

قیمت میلگرد و آهن در سال 99
قیمت میلگرد و آهن در سال 99

قیمت میلگرد و آهن در سال 99 آهن از فلزات بسیار پرکاربرد در صنعت به خصوص در صنعت ساختمان سازی می باشد به طوری که صنعت ساختمان سازی بدون آهن تقریبا قابل تصور نیست. بنابراین قیمت آهن و قطعات آهنی مانند میلگرد که کاربرد فراوانی در ساختمان سازی ، از مرحله پی سازی تا آخرین […]

آغاز زمستان با بازار سرد آهن
آغاز زمستان با بازار سرد آهن

آهن پلاس : براساس گزارش‌ها در روز گذشته قیمت روزانه آهن آلات در اکثر مبادی فروش ثبات قیمت داشته است البته می‌توان گفت تقریبا نیمی از شرکت‌ها محصولات خود را با کاهش قیمت عرضه کردند اما ظاهرا به تأثیر از افزایش قیمت دلار میل به ثبات قیمت اهن نیز افزایش یافت . بازار ارز نیز […]