تماس با ما
شنبه 6 مرداد 1403

آهن پلاس : در سومین هفته از نوسان افزایشی قیمت روزانه فولاد قرار داریم و ارقام نشان از تمایل عرضه‌کنندگان به تداوم افزایش قیمت‌ها است. روز گذشته نیز موج افزایشی قیمت‌ها به قوت خود باقی بود و شرکت‌های انگشت‌شماری نرخ محصولات خود را ثابت نگه داشتند.

بازار ارز نیز همچنان به نوسانات خود در کانال ۳۳ هزار تومانی ادامه داد اما در پایان روز کمی کاهش یافت. این روزها که دلار به بالاترین ارزش خود در تاریخ کشور رسیده است در معاملات روز سه‌شنبه روی کانال ۳۳ هزار تومانی متوقف شد.

ارسال سیگنال‌های متفاوت به بازار فولاد موجب حفظ عطش فروشندگان برای ادامه افزایش قیمت محصولات فولادی بود که روز گذشته تقریبا غالب مبادی فروش را در بر‌گرفت.

بر همین اساس روز گذشته در کنار ثبات جزئی که در قیمت میلگرد مشاهده شد، غالب شرکت‌ها با افزایش ۵۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بودند و این درحالی است که شمار محدودی از شرکت‌ها نیز اعلام قیمت نمی‌کنند. گفتنی است سقف قیمت میلگرد فراتر از ۲۰ هزار تومان رفته و نرخ پایه آن نیز در کانال ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومانی قرار دارد.

محصولات نبشی و ناودانی نیز نوسانات متعددی را تجربه کرد به طوری که از حدود ۵۰ الی ۹۰۰ تومان قیمت‌ها افزایش یافت، اگرچه ثبات نیز در این بخش مشاهده می‌شد، همچنین قیمت روز پروفیل و انواع لوله‌های گازی، داربستی و… نیز مانند غالب محصولات فولادی با افزایش ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومانی اعلام شد.

نرخ روز تیرآهن هم به تبعیت از جو کلی بازار افزایش چشمگیری داشت، به‌طوری که در بخش نرخ تیراهن کیلویی ۸۰۰ تومان افزایش داشت و تیرآهن شاخه‌ای نیز با افزایش ۱۰ الی ۳۰ هزار تومانی همراه بود.

قیمت روز ورق استیل، ورق سیاه و … با نوسانات متعددی عرضه شد، به این صورت که چند کارخانه ثبات داشتند و چند کارخانه نیز با افزایش ۱۵۰ الی ۲۰۰ تومانی و تعدادی نیز با کاهش ۱۰۰ تومانی همراه بودند. ورق گاوانیزه، رنگی و روغنی هم با افزایش ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومانی اعلام قیمت شدند.   

به گزارش آهن پلاس ، تا پیش از آغاز موج افزایشی که اکنون بازار آهن با آن درگیر است، به علت بالا بودن نرخ محصولات عرضه‌شده در بورس کالا نسبت به محصولات صادراتی، محصولات فولادی بدون استقبال بود و معاملات چندانی رقم نمی‌خورد که همین امر به انباشت محصولات در انبارها منجر شد که این به معنی عدم کمبود اهن الات در کشور است.

چرا فولاد گران شد !
دیگران نیز خوانده اند
رکود بازار فولاد در تعطیلات
رکود بازار فولاد در تعطیلات

آهن پلاس : روز شنبه که بین دو تعطیلی قرار داشت، بازار آهن و فولاد نیز تقریبا در حالت نیمه‌ تعطیل بود و غالب قیمت‌ روز آهن آلات اعلامی توسط شرکت‌ها ثابت و بدون تغییر بود؛ اگرچه در چند شرکت نوسانات جزئی نیز مشاهده شد. بازار ارز هم در چند روز گذشته دارای ثبات نسبی بوده و […]

نحوه اجرای نبشی کشی ساختمان
نحوه اجرای نبشی کشی ساختمان

نبشی‌کشی ساختمان یکی از مراحل مهم و پایه و اساس یک ساختمان به حساب می‌آید. از این جهت مهم که بدون نبشی‌کشی احتمال تخریب ساختمان به مرور زمان وجود دارد که در نتیجه آن می‌تواند خسارت‌های مالی و جانی زیادی را به همراه آورد. البته در اصل نبشی‌کشی یکی از روش‌های شاسی‌کشی ساختمان است. شاسی‌کشی […]

بازار متزلزل آهن و فولاد
بازار متزلزل آهن و فولاد

آهن پلاس : روز گذشته بازار آهن و فولاد باز هم شاهد نوسانات کاهشی در عمده شرکت‌ها بود که به نظر می‌رسد در اثر کاهش نرخ دلار اتفاق افتاد ، به‌طوری که قیمت روز آهن‌آلات جز در شماری از شرکت‌ها که ثابت بودند، در سایر موارد فروش کاهش قیمت داشتند . همچنین پس از انتشار […]

بررسی بازار آهن در دی ماه
بررسی بازار آهن در دی ماه

آهن پلاس : پنجشنبه هفته گذشته قیمت روز آهن آلات در کلیه مبادی فروش ثابت بود است به طوری که گویا هیچ تغییری در قیمت آهن آلات صورت نگرفته و به همان قیمت روز پیشین عرضه شده است .. قیمت دلار نیز همچنان با حفظ کانال قیمتی ۲۷ هزار تومان مبادله شد به گونه ای که در بازار آزاد […]