تماس با ما
جمعه 10 فروردین 1403

آهن پلاس : بازار فولاد در هفته ای که گذشت به طور کلی در ثبات و آرامش بود و غیر از نوسانات جزئی در برخی محصولات فولادی، نرخ روز آهن آلات تغییر چندانی نداشت و اگر اتفاق جدیدی در بازارهای داخلی و خارجی رخ ندهد هفته جاری نیز اوضاع به همین روال خواهد بود.

بازار ارز هم از ابتدای هفته با حفظ کانال ۳۱ هزار تومانی نوسانات محدودی داشت، اما در پایان هفته کمی افزایشی شد، به طوری که قیمت دلار روز پنجشنبه کانال ۳۱ هزار تومانی را رد کرد و در بازار آزاد حدود ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. شاید بتوان دلیل صعودی شدن نرخ ارز در پایان هفته را به سفر اخیر جو بایدن به خاورمیانه و اخبار حواشی مذاکرات احیای برجام نسبت داد.

تحلیل روزانه بازار آهن و فولاد

در اوضاع آرام بازار آهن و فولاد، قیمت روز میلگرد آجدار نوسانات متعددی را تجربه کرد، به طوری که علاوه‌بر کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی در برخی از شرکت‌ها و ثبات در بسیار از کارخانه‌ها، افزایش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی را نیز در شماری از مبادی فروش تجربه کرد. به طور کلی می‌توان گفت در یک ماه اخیر قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴، به حدود ۱۷ هزار و ۵۳۷ تومان رسید که بیانگر کاهش هزار و ۴۵۳ تومانی نرخ این محصول است.

قیمت روز نبشی و ناودانی ایرانی روز پنجشنبه در غالب شرکت‌ها ثبات داشت اما در یک ماه اخیر این محصولات با کاهش تقریبی ۶۲۹ تومانی همراه بودند، همچنین نرخ روز پروفیل و قیمت روز لوله داربستی، گازی و … نیز مانند سایر محصولات فولادی با ثبات همراه بودند، اما به طور کلی در یک ماه گذشته نرخ پروفیل از ۲۵ هزار و ۵۷۱ تومان به ۲۳ هزار و ۳۵۰ تومان کاهش پیدا کرده است.

قیمت روز تیرآهن هم کم و بیش در نوسان بود به طوری که در بخش کیلوفروشی علاوه‌بر افزایش ۵۰ تومانی در چند شرکت، مابقی کارخانه‌ها ثبات قیمت داشتند، همچنین در بخش کیلوفروشی نیز در کنار ثبات غالب کارخانه‌ها، حدود ۲۰ الی ۴۰ هزار تومان شاخه‌های پرفروش کارخانه ذوب آهن اصفهان با کاهش قیمت همراه بود.

قابل ملاحظه است که نرخ مقاطع فولادی در بازار تقریبا ثابت اعلام شد اما روز سه‌شنبه نرخ شمش و اسلب با کمی افزایش قیمت همراه بود، با این حال احتمال دارد با توجه به اوضاع بازار جهانی و عدم افزایش نرخ مواد اولیه و نرخ سوخت، در هفته جاری نیز روال بازار با ثبات همراه باشد.

افت نرخ فولاد در یک ماه اخیر
دیگران نیز خوانده اند
افزایش قیمت در بازار بدون تقاضا
افزایش قیمت در بازار بدون تقاضا

آهن پلاس : روز گذشته بازار آهن نوسانات متعددی را تجربه کرد به گونه ای که قیمت روز آهن آلات عمدتا با افزایش نسبی همراه بود اگرچه برخی شرکت‌ها ثبات قیمت داشتند و برخی دیگر نیز قیمت‌ها را کاهش دادند. تحلیل روزانه قیمت آهن در حالی که نخستین روز هفته قیمت میلگرد آجدار در رأس […]

پیش بینی جهانی قیمت فولاد در سال ۲۰۱۹/۹۸ بر اساس تقاضا
پیش بینی جهانی قیمت فولاد در سال ۲۰۱۹/۹۸ بر اساس تقاضا

چه چیزی بر قیمت فولاد تاثیر می گذارد؟ قیمت گذاری فولادهای ساختمانی پیچیده تر از آن چیزی است که فکرش را می توانید بکنید. فولاد یک کالای جهانی است و به این معناست که قیمت فولاد به صورت روزانه تغییر می کند. قیمت فولاد می تواند تحت تاثیر چندین عامل از جمله حوادث و بلایای […]

توقف رشد قیمت فولاد
توقف رشد قیمت فولاد

آهن پلاس : خبرها از بازار فولاد در روز گذشته نشان از توقف رشد قیمت روزانه آهن آلات در غالب مبادی فروش بود ، به طوری که نوسانات چندانی مشاهده نشد و تنها برخی شرکت‌ها به اصلاح قیمت محصولاتشان اقدام کردند .. در مقایسه با قیمت اهن ، نرخ ارز هم همچنان درحال رشد است و با جهش […]

افت نرخ فولاد در یک ماه اخیر
افت نرخ فولاد در یک ماه اخیر

آهن پلاس : بازار فولاد در هفته ای که گذشت به طور کلی در ثبات و آرامش بود و غیر از نوسانات جزئی در برخی محصولات فولادی، نرخ روز آهن آلات تغییر چندانی نداشت و اگر اتفاق جدیدی در بازارهای داخلی و خارجی رخ ندهد هفته جاری نیز اوضاع به همین روال خواهد بود. بازار […]