تماس با ما
شنبه 6 مرداد 1403

آهن پلاس : روز گذشته بازار آهن و فولاد باز هم شاهد نوسانات کاهشی در عمده شرکت‌ها بود که به نظر می‌رسد در اثر کاهش نرخ دلار اتفاق افتاد ، به‌طوری که قیمت روز آهن‌آلات جز در شماری از شرکت‌ها که ثابت بودند، در سایر موارد فروش کاهش قیمت داشتند .

همچنین پس از انتشار خبر ادامه مذاکرات برجامی در قطر، حدود ۱۰۰ تومان قیمت دلار ریزش کرد. پس از مدت‌ها که نرخ دلار کانال ۳۱ هزار تومانی را حفظ کرده بود، بالاخره تحت تأثیر این خبر به ۳۰ هزار تومان برگشت و در بازار آزاد حدود ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید.

بازار ارز و بازار آهن روز گذشته به موازات هم با کاهش چشمگیر قیمت‌ها همراه بودند ، بر همین مبنا قیمت روز میلگرد آجدار به طور کلی کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی داشت اما ثبات قیمت هم مشهود بود.

قیمت متوسط میلگرد در روز گذشته حدود ۱۷ هزار الی ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان برآورد شد، اگرچه براساس شنیده‌ها کف قیمتی پیشنهاد شده برای این محصول زیر ۱۷ هزار تومان هم ثبت شده است
نرخ روز  نبشی و ناودانی هم با اینکه تقریبا در نیمی از شرکت‌ها از جمله کارخانه ناب تبریز ثابت بود و در نیم دیگر بازار به طور میانگین کاهش ۵۰۰ تومانی داشت.

نرخ روز تیرآهن نیز مانند سایر محصولات فولادی، در بخش کیلوفروشی عمدتا ثابت بود و تنها شاخه‌های پرفروش تیرآهن کارخانه ذوب اهن اصفهان حدود ۱۰ الی ۲۰ هزار تومان کاهش داشت.

همچنین قیمت روز پروفیل و قیمت لوله داربستی، مانیسمان، صنعتی و … در غالب شرکت‌ها کاهشی بود که حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ تومان برآورد شد اگرچه تعدادی از کارخانه‌ها نیز با ثبات قیمت همراه بودند؛ قیمت پروفیل ۲ روز گذشته حدود ۲۳ الی ۲۴ هزار تومان اعلام شد.

قیمت انواع ورق‌ها نیز به همین منوال بود به طوری که قیمت روز ورق سیاه، ورق استیل و انواع آن حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند، همچنین قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی نیز با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی اعلام قیمت شد.

به هرحال در شرایط فعلی بازار منتظر تعیین پایین‌ترین قیمت میلگرد است و طبق آمار امروز نیز شمش در بورس کالا عرضه خواهد شد، گفتنی است حجم شمش امروز در مقایسه با عرضه پیشین کاهش یافته و حدود ۱۰۰ هزار و ۸۵۰ تن اعلام شده است، همچنین با توجه به کاهش روزانه قیمت‌های جهانی نرخ شمش داخلی هم کاهش داشته است به‌طوری که نرخ پایه برای این محصول حدود ۱۴ هزار و ۲۳۰ تومان در نظر گرفته شده که در مقایسه با آخرین عرضه کاهش ۱/۷ درصدی داشته است.

 

بازار متزلزل آهن و فولاد
دیگران نیز خوانده اند
نوسان موقت بازار آهن با توقف فرجام
نوسان موقت بازار آهن با توقف فرجام

آهن پلاس : پایان هفته گذشته شاهد ثبات گسترده قیمت روز آهن آلات بودیم، به طوری که بازار آهن دچار سکون بود و در بازه زمانی که به‌ طور معمول باید اوج خرید مقاطع فولادی باشد، رکود بسیار و فرساینده‌ای بر بازار سایه انداخته است. بازار ارز تقریبا پایان هفته را بدون نوسان بود به […]

پیش بینی جهانی قیمت فولاد در سال ۲۰۱۹/۹۸ بر اساس تقاضا
پیش بینی جهانی قیمت فولاد در سال ۲۰۱۹/۹۸ بر اساس تقاضا

چه چیزی بر قیمت فولاد تاثیر می گذارد؟ قیمت گذاری فولادهای ساختمانی پیچیده تر از آن چیزی است که فکرش را می توانید بکنید. فولاد یک کالای جهانی است و به این معناست که قیمت فولاد به صورت روزانه تغییر می کند. قیمت فولاد می تواند تحت تاثیر چندین عامل از جمله حوادث و بلایای […]

چشم انداز بازار فولاد تا پایان 1400
چشم انداز بازار فولاد تا پایان 1400

به گزارش آهن پلاس .. عوامل متعددی در نوسانات بازار آهن و تغییر قیمت آهن آلات دخیل هستند که در ادامه به شرح مهمترین فاکتورهای اثرگذار پرداخته می‌شود .. یکی از مهمترین عواملی که بازار را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد یا به عبارتی همانند دماسنجی عمل می‌کند که با کوچکترین رویدادی کاهش یا افزایش می‌یابد […]

آهن گران زیر سایه بورس کالا
آهن گران زیر سایه بورس کالا

آهن پلاس : قیمت روز فولاد در پایان هفته گذشته غالبا با ثبات و سردی همراه بود و بازار آهن رمق چندانی نداشت ، به طوری که فعالان این حوزه اکثرا در صدد بررسی اوضاع بازار و تأثیر عوامل مؤثر بر نرخ آهن آلات بودند، اگرچه به صورت انگشت شمار کاهش قیمت هم مشاهده میشد […]