تماس با ما
پنج شنبه 30 فروردین 1403

آهن پلاس : روز گذشته بازار آهن نوسانات متعددی را تجربه کرد به گونه ای که قیمت روز آهن آلات عمدتا با افزایش نسبی همراه بود اگرچه برخی شرکت‌ها ثبات قیمت داشتند و برخی دیگر نیز قیمت‌ها را کاهش دادند.
تحلیل روزانه قیمت آهن

در حالی که نخستین روز هفته قیمت میلگرد آجدار در رأس همه محصولات ترک‌تازی می‌کرد و سر گرانی داشت ، روز گذشته نیز به همین روال گذشت و مجددا رو به افزایش گذاشت، حتی برخی از مبادی فروش قیمت دوم نیز اعلام کردند و چند شرکت از اعلام قیمت خودداری کردند ..
اگر چه ثبات قیمت نیز در این بازار مشاهده شد اما غالب آهن ‌فروشان حدود ۵۰ الی ۳۰۰ تومان نرخ میلگرد را بالا بردند .

قیمت نبشی و ناودانی نیز در مسیر افزایشی قرار گرفت به طوری که حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان رشد نرخ این محصولات محاسبه شد اگرچه نیمی از شرکت‌ها تمایلی به تغییر قیمت‌ها نداشتند و نرخ این محصولات را ثابت اعلام کردند.

قیمت روز پروفیل و انواع لوله داربستی، صنعتی، گازی و … نیز نوسان داشتند به طوری که در کنار ثبات قیمت در برخی مبادی فروش، با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی اعلام قیمت کردند، گفتنی است افزایش ۵۰ تومانی در این محصولات نیز مشاهده شد.

قیمت تیراهن شاخه‌ای در کنار ثبات در تعداد محدودی از مبادی فروش با افزایش ۲۰ الی ۳۰ هزار تومانی مواجه بود، قیمت تیرآهن در بخش کیلویی نیز به طور میانگین حدود ۵۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش داشت.

با وجود افزایش قیمت در این بخش از بازار، قیمت ورق‌ها کاهشی بود، به طوری که قیمت ورق سیاه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش داشت و قیمت ورق گالوانیزه، روغنی و رنگی نیز با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی عرضه شد.

با توجه به شرایط فعلی کشور و دیگر کشورها که بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به مراتب بازار داخلی نیز تأثیر می‌پذیرد، پیش‌بینی چشم‌انداز بازار آهن و فولاد امری دشوار می‌نماید، زیرا پارامترهای اثرگذار در بازار مدام درحال تغییر هستند، از این رو پیش‌بینی دقیق از شرایط چندان امکان‌پذیر نیست.

افزایش قیمت در بازار بدون تقاضا
دیگران نیز خوانده اند
نحوه اجرای نبشی کشی ساختمان
نحوه اجرای نبشی کشی ساختمان

نبشی‌کشی ساختمان یکی از مراحل مهم و پایه و اساس یک ساختمان به حساب می‌آید. از این جهت مهم که بدون نبشی‌کشی احتمال تخریب ساختمان به مرور زمان وجود دارد که در نتیجه آن می‌تواند خسارت‌های مالی و جانی زیادی را به همراه آورد. البته در اصل نبشی‌کشی یکی از روش‌های شاسی‌کشی ساختمان است. شاسی‌کشی […]

رکود بازار آهن سرانجام نبود تقاضا
رکود بازار آهن سرانجام نبود تقاضا

آهن پلاس : قیمت روز آهن‌الات در پایان هفته گذشته تقریبا با ثبات همراه بوده و کاهش جزئی ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی نیز در برخی محصولات به‌ویژه در قیمت میلگرد آجدار قابل مشاهده بوده است .. بازار ارز نیز مانند بازار آهن و فولاد آرامش نسبی را تجربه کرد ، به طوری که قیمت دلار […]

آغاز زمستان با بازار سرد آهن
آغاز زمستان با بازار سرد آهن

آهن پلاس : براساس گزارش‌ها در روز گذشته قیمت روزانه آهن آلات در اکثر مبادی فروش ثبات قیمت داشته است البته می‌توان گفت تقریبا نیمی از شرکت‌ها محصولات خود را با کاهش قیمت عرضه کردند اما ظاهرا به تأثیر از افزایش قیمت دلار میل به ثبات قیمت اهن نیز افزایش یافت . بازار ارز نیز […]

چرا فولاد گران شد !
چرا فولاد گران شد !

آهن پلاس : در سومین هفته از نوسان افزایشی قیمت روزانه فولاد قرار داریم و ارقام نشان از تمایل عرضه‌کنندگان به تداوم افزایش قیمت‌ها است. روز گذشته نیز موج افزایشی قیمت‌ها به قوت خود باقی بود و شرکت‌های انگشت‌شماری نرخ محصولات خود را ثابت نگه داشتند. بازار ارز نیز همچنان به نوسانات خود در کانال […]