تماس با ما
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

آهن پلاس : قیمت روز آهن‌آلات در نخستین روز هفته به‌طور میانگین با افزایش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی قیمت تیرآهن، میلگرد، و… آغاز شد به گونه ای که این نوسانات با کلیه بازارها‌ همسو شده و به طور موازی در مسیر افزایشی قرار گرفت ..

بازار ارز نیز روز گذشته را افزایشی شروع کرد اما به تدریج کمی عقب‌نشینی کرده و در نهایت قیمت دلار نوسانات جزئی در کانال ۳۰ هزار تومانی را تجربه کرد، به طوری که تا پایان روز هر دلار در بازار آزاد به قیمت ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید.

برخی شنیده‌ها حاکی ازا ین است که کاهش جزئی نرخی دلار در روز گذشته در پی اخباری مبنی بر احتمال تزریق دلار در بازار و کاهش قیمت آن رخ داده است که اگر امروز این اتفاق بیفتد احتمال دارد قیمت دلار به زیر ۳۰ هزار تومان نیز برسد.

تحلیل روزانه قیمت آهن
آنچه در چند روز اخیر در بازار آهن مشاهده می‌شود هیجانات ناشی از افزایش قیمت دلار و اقلام اساسی است که به بازار آهن و فولاد نیز منتقل شده و مبادی فروش را به افزایش قیمت‌ها وادار کرده است.

بر همین اساس روز گذشته تقریبا همه محصولات فولادی نوسانات افزایشی داشتند به طوری که قیمت میلگرد آجدار حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان در غالب شرکت‌ها افزایش داشت.

قیمت نبشی و ناودانی نیز تقریبا در اکثر شرکت‌ها حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایشی بود، همچنین افزایش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی در قیمت پروفیل‌ها و انواع لوله داربستی و لوله گازی و… نیز مشهود بود.

قیمت ورق سیاه، قیمت ورق استیل و… در کنار افزایش قیمت به طور کلی ثابت اعلام شد، همچنین ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی نیز در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد.

نرخ روز تیرآهن نیز تقریبا همسو با سایر محصولات افزایش قیمت را تجربه کرد به طوری که نرخ تیرآهن کیلویی حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش داشت، همچنین تیرآهن شاخه‌ای نیز با افزایش حدود ۱۰ الی ۱۰۰ هزار تومانی عرضه شد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش نرخ دلار و عدم عرضه و تقاضای مناسب به افزایش قیمت اهن الات در چند روز گذشته منجر شده است درحالی که نرخ فولاد در بازارهای جهانی در حال ریزش و عقب‌نشینی است.

اما با توجه به شرایط تورمی کشور و جهش چندبرابری قیمت‌ها در کلیه بازارها، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت اهن الات کاهش یافته و قانون همبستگی بازار را نادیده گرفت.

همبستگی بازار آهن با سایر بازار ها
دیگران نیز خوانده اند
افت نرخ فولاد در یک ماه اخیر
افت نرخ فولاد در یک ماه اخیر

آهن پلاس : بازار فولاد در هفته ای که گذشت به طور کلی در ثبات و آرامش بود و غیر از نوسانات جزئی در برخی محصولات فولادی، نرخ روز آهن آلات تغییر چندانی نداشت و اگر اتفاق جدیدی در بازارهای داخلی و خارجی رخ ندهد هفته جاری نیز اوضاع به همین روال خواهد بود. بازار […]

رکود بازار آهن سرانجام نبود تقاضا
رکود بازار آهن سرانجام نبود تقاضا

آهن پلاس : قیمت روز آهن‌الات در پایان هفته گذشته تقریبا با ثبات همراه بوده و کاهش جزئی ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی نیز در برخی محصولات به‌ویژه در قیمت میلگرد آجدار قابل مشاهده بوده است .. بازار ارز نیز مانند بازار آهن و فولاد آرامش نسبی را تجربه کرد ، به طوری که قیمت دلار […]

تمایل بازار فولاد به ثبات قیمت
تمایل بازار فولاد به ثبات قیمت

آهن پلاس : قیمت روز آهن آلات در پایان هفته گذشته با حفظ ثبات در برخی مبادی روندی رو به کاهش داشته است . خبرها از بازار فولاد نیز حاکی از ادامه جریان سینوسی نرخ دلار است به طوری که پس از مقداری کاهش ، مجددا در آخر هفته افزایش داشت و در بازار آزاد به قیمت ۲۹ […]

بررسی قیمت روزانه آهن
بررسی قیمت روزانه آهن

آهن پلاس .. با توجه به ثبات قیمت آهن در چندین روز گذشته هم کماکان بر همان منوال گذشت و بازار آهن نوسان چندانی را تجربه نکرد از همین رو قیمت روزانه میلگرد در عمده شرکت‌ها ثابت بود و تنها چند شرکت کاهش قیمت ۱۵۰ الی ۳۰۰ تومانی داشتند البته یک شرکت نیز با ۵۰ […]