تماس با ما
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403

آهن پلاس : روز گذشته بازار آهن نوسانات متعددی را تجربه کرد به گونه ای که قیمت روز آهن آلات عمدتا با افزایش نسبی همراه بود اگرچه برخی شرکت‌ها ثبات قیمت داشتند و برخی دیگر نیز قیمت‌ها را کاهش دادند.
تحلیل روزانه قیمت آهن

در حالی که نخستین روز هفته قیمت میلگرد آجدار در رأس همه محصولات ترک‌تازی می‌کرد و سر گرانی داشت ، روز گذشته نیز به همین روال گذشت و مجددا رو به افزایش گذاشت، حتی برخی از مبادی فروش قیمت دوم نیز اعلام کردند و چند شرکت از اعلام قیمت خودداری کردند ..
اگر چه ثبات قیمت نیز در این بازار مشاهده شد اما غالب آهن ‌فروشان حدود ۵۰ الی ۳۰۰ تومان نرخ میلگرد را بالا بردند .

قیمت نبشی و ناودانی نیز در مسیر افزایشی قرار گرفت به طوری که حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان رشد نرخ این محصولات محاسبه شد اگرچه نیمی از شرکت‌ها تمایلی به تغییر قیمت‌ها نداشتند و نرخ این محصولات را ثابت اعلام کردند.

قیمت روز پروفیل و انواع لوله داربستی، صنعتی، گازی و … نیز نوسان داشتند به طوری که در کنار ثبات قیمت در برخی مبادی فروش، با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی اعلام قیمت کردند، گفتنی است افزایش ۵۰ تومانی در این محصولات نیز مشاهده شد.

قیمت تیراهن شاخه‌ای در کنار ثبات در تعداد محدودی از مبادی فروش با افزایش ۲۰ الی ۳۰ هزار تومانی مواجه بود، قیمت تیرآهن در بخش کیلویی نیز به طور میانگین حدود ۵۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش داشت.

با وجود افزایش قیمت در این بخش از بازار، قیمت ورق‌ها کاهشی بود، به طوری که قیمت ورق سیاه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش داشت و قیمت ورق گالوانیزه، روغنی و رنگی نیز با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی عرضه شد.

با توجه به شرایط فعلی کشور و دیگر کشورها که بازارهای جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به مراتب بازار داخلی نیز تأثیر می‌پذیرد، پیش‌بینی چشم‌انداز بازار آهن و فولاد امری دشوار می‌نماید، زیرا پارامترهای اثرگذار در بازار مدام درحال تغییر هستند، از این رو پیش‌بینی دقیق از شرایط چندان امکان‌پذیر نیست.

افزایش قیمت در بازار بدون تقاضا
دیگران نیز خوانده اند
بررسی بازار آهن در دی ماه
بررسی بازار آهن در دی ماه

آهن پلاس : پنجشنبه هفته گذشته قیمت روز آهن آلات در کلیه مبادی فروش ثابت بود است به طوری که گویا هیچ تغییری در قیمت آهن آلات صورت نگرفته و به همان قیمت روز پیشین عرضه شده است .. قیمت دلار نیز همچنان با حفظ کانال قیمتی ۲۷ هزار تومان مبادله شد به گونه ای که در بازار آزاد […]

رکود بازار آهن در آغاز سال
رکود بازار آهن در آغاز سال

آهن پلاس : قیمت روزانه آهن آلات در طی روز گذشته نوسان قابل ملاحظه‌ای نداشت و ثبات و سکون بر غالب محصولات فولادی سایه افکنده بود به طوری که جز در تعدادی محصول ، اکثر مقاطع بدون تغییر قیمت عرضه شدند. اگر چه نوسانات بازار ارز چندی است که در بازار آهن و فولاد کم […]

چشم انداز بازار فولاد تا پایان 1400
چشم انداز بازار فولاد تا پایان 1400

به گزارش آهن پلاس .. عوامل متعددی در نوسانات بازار آهن و تغییر قیمت آهن آلات دخیل هستند که در ادامه به شرح مهمترین فاکتورهای اثرگذار پرداخته می‌شود .. یکی از مهمترین عواملی که بازار را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد یا به عبارتی همانند دماسنجی عمل می‌کند که با کوچکترین رویدادی کاهش یا افزایش می‌یابد […]

مطالبی جامع درباره ورق های فولادی ، ورق نورد سرد ، ورق نورد گرم و انواع آنها
مطالبی جامع درباره ورق های فولادی ، ورق نورد سرد ، ورق نورد گرم و انواع آنها

ورق های فولادی (فلزی) به دو صورت کلی نورد (تولید) می شوند: ورق های نورد سرد ( ورق روغنی ) ورق های نورد گرم ( ورق سیاه ) نام دیگر ورق روغنی ، ورق با نورد سرد است. ورق روغنی در واقع اصطلاح عامیانه ورق هایی است که با تکنولوژی نورد سرد تولید می شوند. […]