تماس با ما
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

آهن پلاس : قیمت روز آهن‌آلات در نخستین روز هفته به‌طور میانگین با افزایش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی قیمت تیرآهن، میلگرد، و… آغاز شد به گونه ای که این نوسانات با کلیه بازارها‌ همسو شده و به طور موازی در مسیر افزایشی قرار گرفت ..

بازار ارز نیز روز گذشته را افزایشی شروع کرد اما به تدریج کمی عقب‌نشینی کرده و در نهایت قیمت دلار نوسانات جزئی در کانال ۳۰ هزار تومانی را تجربه کرد، به طوری که تا پایان روز هر دلار در بازار آزاد به قیمت ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش رسید.

برخی شنیده‌ها حاکی ازا ین است که کاهش جزئی نرخی دلار در روز گذشته در پی اخباری مبنی بر احتمال تزریق دلار در بازار و کاهش قیمت آن رخ داده است که اگر امروز این اتفاق بیفتد احتمال دارد قیمت دلار به زیر ۳۰ هزار تومان نیز برسد.

تحلیل روزانه قیمت آهن
آنچه در چند روز اخیر در بازار آهن مشاهده می‌شود هیجانات ناشی از افزایش قیمت دلار و اقلام اساسی است که به بازار آهن و فولاد نیز منتقل شده و مبادی فروش را به افزایش قیمت‌ها وادار کرده است.

بر همین اساس روز گذشته تقریبا همه محصولات فولادی نوسانات افزایشی داشتند به طوری که قیمت میلگرد آجدار حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان در غالب شرکت‌ها افزایش داشت.

قیمت نبشی و ناودانی نیز تقریبا در اکثر شرکت‌ها حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایشی بود، همچنین افزایش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی در قیمت پروفیل‌ها و انواع لوله داربستی و لوله گازی و… نیز مشهود بود.

قیمت ورق سیاه، قیمت ورق استیل و… در کنار افزایش قیمت به طور کلی ثابت اعلام شد، همچنین ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی نیز در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد.

نرخ روز تیرآهن نیز تقریبا همسو با سایر محصولات افزایش قیمت را تجربه کرد به طوری که نرخ تیرآهن کیلویی حدود ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش داشت، همچنین تیرآهن شاخه‌ای نیز با افزایش حدود ۱۰ الی ۱۰۰ هزار تومانی عرضه شد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش نرخ دلار و عدم عرضه و تقاضای مناسب به افزایش قیمت اهن الات در چند روز گذشته منجر شده است درحالی که نرخ فولاد در بازارهای جهانی در حال ریزش و عقب‌نشینی است.

اما با توجه به شرایط تورمی کشور و جهش چندبرابری قیمت‌ها در کلیه بازارها، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت اهن الات کاهش یافته و قانون همبستگی بازار را نادیده گرفت.

همبستگی بازار آهن با سایر بازار ها
دیگران نیز خوانده اند
کاربرد پروفیل در ساختمان سازی
کاربرد پروفیل در ساختمان سازی

در صنعت ساختمان‌سازی مصالح فلزی فراوانی به کار می‌روند که هرکدام از آنها مدل‌ها و انواع متنوع و کاربری مناسب خود را دارد. یکی از این مصالح فلزی که در ساختمان‌سازی کاربردهای متنوعی دارد پروفیل است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. پروفیل به طور کلی در دو نوع ساختمانی و صنعتی وجود […]

نوسان موقت بازار آهن با توقف فرجام
نوسان موقت بازار آهن با توقف فرجام

آهن پلاس : پایان هفته گذشته شاهد ثبات گسترده قیمت روز آهن آلات بودیم، به طوری که بازار آهن دچار سکون بود و در بازه زمانی که به‌ طور معمول باید اوج خرید مقاطع فولادی باشد، رکود بسیار و فرساینده‌ای بر بازار سایه انداخته است. بازار ارز تقریبا پایان هفته را بدون نوسان بود به […]

بررسی قیمت روزانه آهن
بررسی قیمت روزانه آهن

آهن پلاس .. با توجه به ثبات قیمت آهن در چندین روز گذشته هم کماکان بر همان منوال گذشت و بازار آهن نوسان چندانی را تجربه نکرد از همین رو قیمت روزانه میلگرد در عمده شرکت‌ها ثابت بود و تنها چند شرکت کاهش قیمت ۱۵۰ الی ۳۰۰ تومانی داشتند البته یک شرکت نیز با ۵۰ […]

رهایی بازار فولاد از بلاتکلیفی ..
رهایی بازار فولاد از بلاتکلیفی ..

آهن پلاس : در روز گذشته در پی کاهش اندک نرخ ارز مبادی فروش قیمت آهن آلات را ناچارا کاهش دادند و قیمت میلگرد ۱۴ آجدار مقاومت ۱۶ هزار تومان را از دست داد و وارد کانال ۱۵ هزار تومان شد ، که می توان گفت این تغییرات ناشی سازوکار بازار در هفته های گذشته و عملکرد بازار بورس […]