تماس با ما
جمعه 31 فروردین 1403

آهن پلاس : خبرها از بازار فولاد در روز گذشته نشان از توقف رشد قیمت روزانه آهن آلات در غالب مبادی فروش بود ، به طوری که نوسانات چندانی مشاهده نشد و تنها برخی شرکت‌ها به اصلاح قیمت محصولاتشان اقدام کردند ..

در مقایسه با قیمت اهن ، نرخ ارز هم همچنان درحال رشد است و با جهش قیمتی وارد کانال ۳۱ هزار تومانی شد . روز گذشته هر دلار آمریکا در بازار آزاد به قیمت ۳۱ هزار و ۲۰ تومان به فروش رسید.
به گزارش آهن پلاس : قیمت آهن در روز گذشته بیانگر ثبات قیمت مقاطع فولادی در غالب مبادی فروش بود ، به گونه ای که قیمت میلگرد عمدتا ثابت و بدون تغییر اعلام شد و تنها در چند شرکت نوسانات ۵۰ الی ۱۵۰ تومانی مشاهده شد ..

قیمت نبشی و ناودانی نیز در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شده است ؛ قیمت تیرآهن در بخش کیلوفروشی ثابت اعلام شد و در بخش شاخه‌فروشی نیز ثبات نسبی مشاهده شد اما برخی مبادی فروش با افزایش ۱۰ هزار تومانی محصول خود را عرضه کردند .

قیمت پروفیل و انواع لوله نیز مانند غالب مقاطع فولادی بدون تغییر بود و معدود شرکت‌هایی با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی اعلام قیمت کردند ..

فضای بسیار پیچیده اقتصادی و سیاسی ایران امکان پیش‌بینی اوضاع بازارها را دشوار می‌کند اما به نظر می‌رسد بازگشت هیأت ایرانی به مذاکرات ، رشد فعلی قیمت‌ها را متوقف کرده ، گفتنی است تا این لحظه اولین واکنش‌ رسمی به متن پیشنهادی ایران از جانب سخنگوی وزارت خارجه آلمان ارائه شده و پیشنهادات ایران غیرقابل قبول اعلام شده است ..

البته فاکتورهای زیادی در ایجاد شرایط فعلی کشور دخیل هستند ، در حال حاضر به دلیل تورم بالایی که کل کشور را درگیر کرده است بخش صنعت نیز در کنار همه بازارها در معرض آسیب قرار دارد .

مجموعه این عوامل در کنار کاهش متقاضی مصرف موجب کاهش رونق در بخش صنعت شده است اما استمرار تولید و رونق صادرات کالا در کنار مشکلات ناشی از تحریم‌ ، می‌تواند در کنترل تورم این بخش مؤثر باشد .

افزایش روزانه قیمت محصولات و هزینه‌های تولید حاصل تورم روزافزونی است که در کنار سایر معضلات از جمله قطعی گاز و برق تهدیدی جدی محسوب می‌شود ..

همچنین مسئله تحریم‌ها که موجب حذف مبادلات بانکی با خارج از ایران شده نیز مشکلاتی را برای این حوزه ایجاد کرده است . به طور کلی هرچند بخش عرضه و تولید تحت تأثیر عوامل بیرونی و داخلی دچار نوسانات متعددی قرار دارد اما بخش تقاضا با همه این نوسانات بدون تغییر مانده که از عمده دلایل آن رشد قیمت‌ها و کمبود نقدینگی‌ست .

خبرها از تالار صنعتی حاکی از این است که امروز ۱۶۱ هزار و ۶۰۰ تن انواع شمش بلوم در بورس کالا عرضه خواهد شد .
قیمت در نظر گرفته شده حدود ۱۳ هزار و ۹۶۵ تومان است که در مقایسه با عرضه پیشین کاهش ۲۵۰ تومانی داشته است. نتیجه معاملات در بورس کالای امروز که در تعیین نرخ اصلی شمش دخیل است احتمالا معیاری برای تعیین قیمت مقاطع فولادی که در روز گذشته ثابت بود، قرار بگیرد. اما به دلیل اینکه بازار بدونِ محرک کافی است به نظر می‌رسد قیمت پایه شمش تغییر چندانی نداشته باشد .

توقف رشد قیمت فولاد
دیگران نیز خوانده اند
رکود بازار آهن در اول ماه
رکود بازار آهن در اول ماه

بازار آهن و فولاد روز گذشته فضای آرام و غالبا راکدی داشت، نرخ روز اهن الات در عمده مبادی فروش ثابت و بدون تغییر بود اما برخی محصولات افزایش جزئی داشتند. بازار ارز نیز با توقف در کانال ۲۹ هزار تومانی نوسانات جزئی داشت به طوری که در ابتدای روز قیمت دلار ۲۹ هزار و […]

نحوه اجرای نبشی کشی ساختمان
نحوه اجرای نبشی کشی ساختمان

نبشی‌کشی ساختمان یکی از مراحل مهم و پایه و اساس یک ساختمان به حساب می‌آید. از این جهت مهم که بدون نبشی‌کشی احتمال تخریب ساختمان به مرور زمان وجود دارد که در نتیجه آن می‌تواند خسارت‌های مالی و جانی زیادی را به همراه آورد. البته در اصل نبشی‌کشی یکی از روش‌های شاسی‌کشی ساختمان است. شاسی‌کشی […]

بازار متزلزل آهن و فولاد
بازار متزلزل آهن و فولاد

آهن پلاس : روز گذشته بازار آهن و فولاد باز هم شاهد نوسانات کاهشی در عمده شرکت‌ها بود که به نظر می‌رسد در اثر کاهش نرخ دلار اتفاق افتاد ، به‌طوری که قیمت روز آهن‌آلات جز در شماری از شرکت‌ها که ثابت بودند، در سایر موارد فروش کاهش قیمت داشتند . همچنین پس از انتشار […]

از ابتدای هفته علاوه‌براینکه تقاضا و قیمت برخی محصولات به طور جزئی و محدود رشد داشته، موجب برخی تحرکات مثبت در بازارهای کالایی و مصالح ساختمانی نیز شده است. به نظر می‌رسد بخشی از تقاضا که در انتظار تعیین تکلیف مذاکرات برجام بود در حال ورود به بازار است آهن پلاس : روز گذشته در […]