تماس با ما
پنج شنبه 9 فروردین 1403

آهن پلاس : پنجشنبه هفته گذشته قیمت روز آهن آلات در کلیه مبادی فروش ثابت بود است به طوری که گویا هیچ تغییری در قیمت آهن آلات صورت نگرفته و به همان قیمت روز پیشین عرضه شده است ..

قیمت دلار نیز همچنان با حفظ کانال قیمتی ۲۷ هزار تومان مبادله شد به گونه ای که در بازار آزاد به قیمت ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان به فروش رسید.

با توجه به آنچه که بیان شد پایان هفته گذشته با ثبات قیمت آهن آلات به پایان رسید و با بازاری کم‌ رونق مواجه بودیم . به عنوان مثال قیمت روز میلگرد تقریبا در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد اما کماکان تقاضای چندانی برای خرید میلگرد مشاهده نشد ..

براساس یک برآیند کلی از میانگین نوسانات محصولات در دی ماه می‌توان گفت که قیمت میلگرد در این مدت حدود ۷۰۰ تومان کاهش داشته است که این میزان حدود ۴/۳ محاسبه شده است.

همچنین قیمت روز لوله مانیسمان ، داربستی، صنعتی و … و قیمت پروفیل نیز در ثباتی یک روند و گسترده سپری شد . براساس آمار در ماه گذشته قیمت روز پروفیل نیز به طور میانگین با کاهشی حدود ۴۵۸ تومان مواجه بوده که این میزان حدود ۵/۸ درصد است ..

قیمت روز تیرآهن در بخش کیلوفروشی نیز ثابت اعلام شد اما در بخش شاخه‌فروشی علاوه بر ثبات قیمت در بخش عمده‌ای از مبادی فروش ، افزایش ۱۰ الی ۲۰ هزار تومانی شاخه‌های پرفروش مشاهده شد، همچنین قیمت این محصول نیز در یک ماه گذشته ۲/۲ درصد یعنی چیزی حدود ۳۶۶ تومان کاهش داشته است. قیمت روز ورق سیاه، گالوانیزه و روغنی و رنگی نیز به طور کلی بدون تغییر قیمت عرضه شد .

بر اساس گزارش‌های موجود از بازار آهن در یک ماه گذشته قیمت آهن آلات در کلیه شرکت‌ها ثابت و بدون تغییر بود و نوسانات جزئی که دو الی سه بار در ماه اتفاق افتاد بسیار ناچیز و متأثر از عواملی همچون بورس کالا بود اما به طور کلی برآیندها از آمار موجود بیانگر رکودی کلی در بازار آهن است که ظاهرا همچنان تداوم دارد.

با توجه به ثبات قیمت در چندین هفته اخیر و حتی کاهشی که کف قیمتی میلگرد را به پایین‌ترین حد خود رساند توانایی تحریک بازار را نداشت و کماکان مشکل اصلی آن که کمبود متقاضی مصرف بود پابرجا ماند و خرید آهن آلات همچنان راکد و بی‌رونق بود.

 

بررسی بازار آهن در دی ماه
دیگران نیز خوانده اند
مطالبی جامع درباره ورق های فولادی ، ورق نورد سرد ، ورق نورد گرم و انواع آنها
مطالبی جامع درباره ورق های فولادی ، ورق نورد سرد ، ورق نورد گرم و انواع آنها

ورق های فولادی (فلزی) به دو صورت کلی نورد (تولید) می شوند: ورق های نورد سرد ( ورق روغنی ) ورق های نورد گرم ( ورق سیاه ) نام دیگر ورق روغنی ، ورق با نورد سرد است. ورق روغنی در واقع اصطلاح عامیانه ورق هایی است که با تکنولوژی نورد سرد تولید می شوند. […]

نحوه اجرای نبشی کشی ساختمان
نحوه اجرای نبشی کشی ساختمان

نبشی‌کشی ساختمان یکی از مراحل مهم و پایه و اساس یک ساختمان به حساب می‌آید. از این جهت مهم که بدون نبشی‌کشی احتمال تخریب ساختمان به مرور زمان وجود دارد که در نتیجه آن می‌تواند خسارت‌های مالی و جانی زیادی را به همراه آورد. البته در اصل نبشی‌کشی یکی از روش‌های شاسی‌کشی ساختمان است. شاسی‌کشی […]

قیمت میلگرد و آهن در سال 99
قیمت میلگرد و آهن در سال 99

قیمت میلگرد و آهن در سال 99 آهن از فلزات بسیار پرکاربرد در صنعت به خصوص در صنعت ساختمان سازی می باشد به طوری که صنعت ساختمان سازی بدون آهن تقریبا قابل تصور نیست. بنابراین قیمت آهن و قطعات آهنی مانند میلگرد که کاربرد فراوانی در ساختمان سازی ، از مرحله پی سازی تا آخرین […]

آغاز زمستان با بازار سرد آهن
آغاز زمستان با بازار سرد آهن

آهن پلاس : براساس گزارش‌ها در روز گذشته قیمت روزانه آهن آلات در اکثر مبادی فروش ثبات قیمت داشته است البته می‌توان گفت تقریبا نیمی از شرکت‌ها محصولات خود را با کاهش قیمت عرضه کردند اما ظاهرا به تأثیر از افزایش قیمت دلار میل به ثبات قیمت اهن نیز افزایش یافت . بازار ارز نیز […]