تماس با ما
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آهن پلاس : روز گذشته بازار آهن و فولاد باز هم شاهد نوسانات کاهشی در عمده شرکت‌ها بود که به نظر می‌رسد در اثر کاهش نرخ دلار اتفاق افتاد ، به‌طوری که قیمت روز آهن‌آلات جز در شماری از شرکت‌ها که ثابت بودند، در سایر موارد فروش کاهش قیمت داشتند .

همچنین پس از انتشار خبر ادامه مذاکرات برجامی در قطر، حدود ۱۰۰ تومان قیمت دلار ریزش کرد. پس از مدت‌ها که نرخ دلار کانال ۳۱ هزار تومانی را حفظ کرده بود، بالاخره تحت تأثیر این خبر به ۳۰ هزار تومان برگشت و در بازار آزاد حدود ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید.

بازار ارز و بازار آهن روز گذشته به موازات هم با کاهش چشمگیر قیمت‌ها همراه بودند ، بر همین مبنا قیمت روز میلگرد آجدار به طور کلی کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی داشت اما ثبات قیمت هم مشهود بود.

قیمت متوسط میلگرد در روز گذشته حدود ۱۷ هزار الی ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان برآورد شد، اگرچه براساس شنیده‌ها کف قیمتی پیشنهاد شده برای این محصول زیر ۱۷ هزار تومان هم ثبت شده است
نرخ روز  نبشی و ناودانی هم با اینکه تقریبا در نیمی از شرکت‌ها از جمله کارخانه ناب تبریز ثابت بود و در نیم دیگر بازار به طور میانگین کاهش ۵۰۰ تومانی داشت.

نرخ روز تیرآهن نیز مانند سایر محصولات فولادی، در بخش کیلوفروشی عمدتا ثابت بود و تنها شاخه‌های پرفروش تیرآهن کارخانه ذوب اهن اصفهان حدود ۱۰ الی ۲۰ هزار تومان کاهش داشت.

همچنین قیمت روز پروفیل و قیمت لوله داربستی، مانیسمان، صنعتی و … در غالب شرکت‌ها کاهشی بود که حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ تومان برآورد شد اگرچه تعدادی از کارخانه‌ها نیز با ثبات قیمت همراه بودند؛ قیمت پروفیل ۲ روز گذشته حدود ۲۳ الی ۲۴ هزار تومان اعلام شد.

قیمت انواع ورق‌ها نیز به همین منوال بود به طوری که قیمت روز ورق سیاه، ورق استیل و انواع آن حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند، همچنین قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی نیز با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی اعلام قیمت شد.

به هرحال در شرایط فعلی بازار منتظر تعیین پایین‌ترین قیمت میلگرد است و طبق آمار امروز نیز شمش در بورس کالا عرضه خواهد شد، گفتنی است حجم شمش امروز در مقایسه با عرضه پیشین کاهش یافته و حدود ۱۰۰ هزار و ۸۵۰ تن اعلام شده است، همچنین با توجه به کاهش روزانه قیمت‌های جهانی نرخ شمش داخلی هم کاهش داشته است به‌طوری که نرخ پایه برای این محصول حدود ۱۴ هزار و ۲۳۰ تومان در نظر گرفته شده که در مقایسه با آخرین عرضه کاهش ۱/۷ درصدی داشته است.

 

بازار متزلزل آهن و فولاد
دیگران نیز خوانده اند
بررسی قیمت روزانه آهن
بررسی قیمت روزانه آهن

آهن پلاس .. با توجه به ثبات قیمت آهن در چندین روز گذشته هم کماکان بر همان منوال گذشت و بازار آهن نوسان چندانی را تجربه نکرد از همین رو قیمت روزانه میلگرد در عمده شرکت‌ها ثابت بود و تنها چند شرکت کاهش قیمت ۱۵۰ الی ۳۰۰ تومانی داشتند البته یک شرکت نیز با ۵۰ […]

رکود بازار آهن سرانجام نبود تقاضا
رکود بازار آهن سرانجام نبود تقاضا

آهن پلاس : قیمت روز آهن‌الات در پایان هفته گذشته تقریبا با ثبات همراه بوده و کاهش جزئی ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی نیز در برخی محصولات به‌ویژه در قیمت میلگرد آجدار قابل مشاهده بوده است .. بازار ارز نیز مانند بازار آهن و فولاد آرامش نسبی را تجربه کرد ، به طوری که قیمت دلار […]

نحوه اجرای نبشی کشی ساختمان
نحوه اجرای نبشی کشی ساختمان

نبشی‌کشی ساختمان یکی از مراحل مهم و پایه و اساس یک ساختمان به حساب می‌آید. از این جهت مهم که بدون نبشی‌کشی احتمال تخریب ساختمان به مرور زمان وجود دارد که در نتیجه آن می‌تواند خسارت‌های مالی و جانی زیادی را به همراه آورد. البته در اصل نبشی‌کشی یکی از روش‌های شاسی‌کشی ساختمان است. شاسی‌کشی […]

رکود بازار فولاد در تعطیلات
رکود بازار فولاد در تعطیلات

آهن پلاس : روز شنبه که بین دو تعطیلی قرار داشت، بازار آهن و فولاد نیز تقریبا در حالت نیمه‌ تعطیل بود و غالب قیمت‌ روز آهن آلات اعلامی توسط شرکت‌ها ثابت و بدون تغییر بود؛ اگرچه در چند شرکت نوسانات جزئی نیز مشاهده شد. بازار ارز هم در چند روز گذشته دارای ثبات نسبی بوده و […]